♥ DAG 5 – VAD ÄR KÄRLEK.

Kärlek för mig är ett väldigt starkt ord. Man kan känna kärlek till så mycket. Jag ser kärlek som något fint, något underbart och alldeles unikt. Jag känner en stark kärlek till min syster. Jag har fattat tycke för en pojke. Jag älskar min säng och min Minimoj. Det jag menar med det är att det är finns så många olika sorters kärlek. Man kan inte sätta ett finger på kärlek, utan det ordet är böjligt och kan uppfattas olika från person till person.

När det gäller kärlek till en pojke så är jag inte den som blir kär jättelätt, men jag fattar tycke för någon lite lättare. Och när jag gör det, så blir jag blind och lägger min energi på honom. Men det tar ett tag för mig innan jag kan säga att jag är kär, och just orden "Jag älskar dig" betyder så enormt för mig och därför kan det ta månader för mig att säga de. 

Lycklig kärlek är oövervinnlig medan olycklig kärlek gör att det känns som att hela ens värld rasar samman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback